Nyköpings Modellklubbs (NMK) Forum

NMKs Forum för sunt, trevligt och snällt diskuterande!
Aktuellt datum och tid: 21 juni 2018, 05:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 28 maj 2013, 21:42 

Min uppfattning är att klubben har väldigt låg aktivitet och vill ha nya medlemmar så detta är mina tankar och ideer bara hur jag ser på vissa saker.

Jag tycker det är lite missvisande information på hemsidan angående 1/10 eltouring. står att vi inte har någon bana att träna på. Vi har ju jättefin asfaltbana som också nämns men jag tycker vi borde vara mer inbjudande och säga att vi har en jätte fin utomhusbana som vi kan köra på, och inte säga att vi inte har en. Kan ju skriva att vintertid så har eskilstuna en inomhusbana vi nytjar elller något liknande. Tycker också vi ska tänka mer för hur föräldrar läser om dom letar aktivitet för sina barn osv, att vi tex nämner direkt på sidan att tisdagar är det körningar om man som ny vill komma och titta tex. Tycker överlag att hemsidans information inte är så inbjudande för dom som är nya som faktiskt är våran målgrupp med hemsidan om vi vill öka antaler aktiva medlemar.

Sen tycker jag att man ska ha fokus att köra lite klubbtävlingar och aktiviteter med bilar inom en nåbar prisklass för nybörjare. Hoppa in i 1/5 är ju en rejäl tröskel. (Nu har jag varit inaktiv länge så nu vet jag faktiskt inte vad folk kör och om det är några klubbtävlingar i något.) Mötas med intrycket att för att köra här måste du ha en så här dyr 1/5 som tar upp hela huset är inte det föräldrar vill höra när dom vill deras barn ska prova något nytt. Det vore ju bra om man kan presentera ett RTR-kit för billig peng som man kan säga till dom som kommer och kollar att bilarna behöver inte va så dyra. Och att det vi kör och har lite tävlingar i inte är jättedyra klasser. En hobby blir ju alltid dyrare i längden men vägen in ska ju vara rimlig. Vi får ju inte glömma att radiostyrda bilar har ju aldrig varit så billiga som det är nu för tiden och man kan få acceptabla hobby-bilar för leksakspriser. Du får ju en klubbracer för billigare peng än en ajfåne.

Sen tycker jag man ska sattsa på provapå-dagar och lite annat men där förstår jag ju att uthyrningsbilar och sånt är ju svårt att få till ekonomiskt och praktisk.

Sakura XI S 1:10 El

InläggPostat: 30 maj 2013, 18:40 

Bra tankar.

Jag brukar bidra genom att låta folk testa min bil om de kommer på besök. Reservdelar finns alltid om det går sönder.

Tror det är svårt att visa mindre klasser eftersom inga egentligen utövar det i klubben. Men självklart skall det stå att
alla klasser är välkomna på banan.

InläggPostat: 9 december 2013, 16:42 
Site Admin

Bengt skrev:
Jag tycker det är lite missvisande information på hemsidan angående 1/10 eltouring. står att vi inte har någon bana att träna på. Vi har ju jättefin asfaltbana som också nämns men jag tycker vi borde vara mer inbjudande och säga att vi har en jätte fin utomhusbana som vi kan köra på, och inte säga att vi inte har en. Kan ju skriva att vintertid så har eskilstuna en inomhusbana vi nytjar elller något liknande. Tycker också vi ska tänka mer för hur föräldrar läser om dom letar aktivitet för sina barn osv, att vi tex nämner direkt på sidan att tisdagar är det körningar om man som ny vill komma och titta tex. Tycker överlag att hemsidans information inte är så inbjudande för dom som är nya som faktiskt är våran målgrupp med hemsidan om vi vill öka antaler aktiva medlemar.

Hej (igen) Bengt,

Synd att jag inte såg det här inlägget långt tidigare, men se nu: viewtopic.php?f=4&t=1822

Kan väl säga att "övergripande webbmaster" är undertecknad, men genom åren har alltid sektionsledaren haft möjlighet att göra ändringar själv på hemsidan. Och i viss mån gjort det också....

Jag bor inte själv längre i Nyköping, även om jag hälsar på ibland, och mitt intresse är flyg. Så om hemsidan ska uppdateras med det senaste MÅSTE jag få informationen någonstans ifrån. Maila mig gärna med vad ni vill ha upplagt så fixar jag det genast!

Skicka ett mail christerlandberg66@gmail.com med info/bilder eller om ni undrar över något.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme