Vinterns mini z verksamhet

Här postas ämnen som inte passar in någon annanstans.

Moderator: ChristerL

Meddelande
Författare
swoompie

Vinterns mini z verksamhet

#1 Inlägg av swoompie » 02 okt 2012 19:53

Förutsättningarna för vinterns mini z körning är
Hyran för gymnastikhallen i stavsjö är 51 :-/timme prutat och klart med kommunen.
Verksamheten blir nu en NMK verksamhet och det blir NMK medlemmar som måste se till att det finns teckning för hyran.
För gästande förare blir det då tal om en träningsavgift som går in i nästkommande månads hyra (avgiftslindring för deltagande NMK medlemmar )
Intresseanmälan är bindande på månadsbasis
Således ställs nu frågorna som vi behöver veta:
Vilka NMK medlemmar är intresserade under rådande förutsättningar?
Vilket upplägg föredras ?
4 timmars körning på veckokväll = 816:-/mån (Delas på deltagande medlemmar)
7 timmars körning typ en lördag = 1428:-/mån (Delas på deltagande medlemmar)

Anmälan görs här nedan eller till per sms till bilsektionens tel 0725-208694

hasse
Kontakt:

Re: Vinterns mini z verksamhet

#2 Inlägg av hasse » 02 okt 2012 20:24

JAG ÄR PÅ OAVSETT VAD... men jag röstar för Lördagar och kunna köra i 7 timmar...
sen så skulle det vara bättre med lördagar för då så kan fler komma om det skulle komma folk utanför klubben, jag vet en hel drös med folk som är jätte sugna på att komma å köra med oss i nyköping men dom kommer aldrig komma på en onsdag kväll för att bygga bana på en timme å köra i 3... det är något som inte jag heller är så sugen på. och kan vi aldrig få in mer folk till denna körningar så får inte sektionen in några pengar..

MEN över till saken,,

Hasse Ekberg skriver på allt ;-)

mitt svar är bindande och JAG ÄR PÅ. men röstar för Lördagar. blir de onsdag kvällar så är jag också med :-)

kom igen nu gubbar och öppna spargrisen,, allt är inte gratis här i världen och billigare än så här går inte att få..
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion
Kyosho MR03 powerd by PN-Racing
Team förare RadicalrideS PN-racing Sweden

Smurfen

#3 Inlägg av Smurfen » 02 okt 2012 22:28

Jag är inte intresserad av att lägga flera hundra som tvingad kostnad för att kanske köra några timmar ibland.
Några kronor för att köra 1 Lördag i månaden kan jag vara med på. Körde inte varje vecka förra vintern och kommer inte ha tid att köra varje vecka denna heller. Vare sig en veckodag eller en helgdag.
Kommer nog ha mindre tid på helgen än på en vardag.

Jag förstår självklart att ju fler vi blir desto billigare blir det.

truckpeter

#4 Inlägg av truckpeter » 03 okt 2012 19:01

Jag röstar på onsdagskvällar Peter

swoompie

#5 Inlägg av swoompie » 10 okt 2012 12:01

Vi är tydligen 4 intresserade och kvällar verkar vara det som önskas.
Personligen anser jag att 200 + :- / person i månaden är lite mycket, kommer inte kunna köra varje vecka.
Så vad gör vi? Bokar och kör enstaka gånger och de som är där delar på kostnaden vartefter ? Eller vill vi pröjsa vare sig vi är där eller ej,
Hade väl hoppats att fler än 4 hade varit intresserade :cry:

hasse
Kontakt:

#6 Inlägg av hasse » 13 okt 2012 00:11

jag har inga problem med betalning, men jag kommer inte vilja *stressa* varje onsdag kväll med att bygga bana å sedan riva den till pussel bitar typ 2 timmar efter för att sedan åka hem.
det röstar jag nej till. men det är ju bara jag som vill köra Heldagar också verkar det som, så jag håller mig till stockholm i stället å låter ännu en verksamhet dö ut i nyköping,,
vet att detta låter väldigt negativt men det är så jag tycker..
så lycka till med ert,, 8)
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion
Kyosho MR03 powerd by PN-Racing
Team förare RadicalrideS PN-racing Sweden

swoompie

#7 Inlägg av swoompie » 08 nov 2012 20:05

RB sektionen har stött på oöverstigliga problem med lokal för mini z verksamheten, tidigare har vi haft tillgång till lokal i stavsjö men har nu tappat den möjligheten för vinterns verksamhet.
Vi letar med ljus och lykta efter ny lokal men med marknads hyror och begränsade ekonomiska förutsättningar är det mycket knepigt.

Därför vill vi kolla med övriga sektioner om möjligheterna till följande:
1. Bordshögen flyttas antingen till körtornet för förvaring till våren eller enligt förslag omvandlas till meckbänkar istället för nuvarande bord i lokalen.
2. Vid några tillfällen under vintern kör rb mini z weekends i lokalen enligt följande.
Plats görs och bana byggs på fredag kväll, vi kör tills vi stupar ( söndag em ) banan rivs och lokalen återställs.

Är detta något som kan vara tänkbart
Mvh
Anders lindberg RB sektion
0725-208694

swoompie

#8 Inlägg av swoompie » 14 nov 2012 19:24

Frågan har nu varit ute ett tag och de synpunkter som framkommit har enbart varit positiva, nu tycker jag att vi provar.
Bordshögen kör vi bort till körtornet under vecka 47 och så kör vi den helgen fredag kväll till söndag eftermiddag.

För närmare info: svamp@swoompie.se eller 0725-208694

truckpeter

#9 Inlägg av truckpeter » 25 nov 2012 23:39

Tack för idag det blev riktigt bra & roligt,ser fram mot nästa körning. Bilarna på meckbord för rep

Skriv svar