Buggybanan röjd!

Sektionsledaren för Radiostyrd Bilsport informerar.

Moderator: ChristerL

Meddelande
Författare
hasse
Kontakt:

Re: Buggybanan röjd!

#211 Inlägg av hasse » 29 apr 2011 16:31

I MORGON KL 10:00 SÅ KÖR VI,,,,,
Paddan är hämtad så det är bara att tuta o köra i morgon,,,
jag och Pjerre kommer finns på plats kl 10:00 som sagt,,,, de som ska göras är att

1, banan ska paddas " hela banan och flera ggr"

2, räset ska klippas "om tid finnes"

3, förarställning ska byggas

så kom med ett stort leende och mycket jobb ork, så ska vi se till och lösa denna dag med,,,

INTE ROLIGT MED ATT DET ENDAST ÄR 2 PERSONER HELA TIDEN,,,

Väl mött

Hasse :P
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion
Kyosho MR03 powerd by PN-Racing
Team förare RadicalrideS PN-racing Sweden

linus.åberg

#212 Inlägg av linus.åberg » 30 apr 2011 00:18

Kan tyvärr inte åka ner till banan imorgon och hjälpa till.. ska åka till sommar stugan och fixa inför sommaren.

hasse
Kontakt:

#213 Inlägg av hasse » 30 apr 2011 16:38

TACK ALLA som hjälpte till i dag, det var jag och pjerre samt att patrik österberg kom ner och hjälpte till och det vart massor gjort :)

Banan vart paddad hela banan och flera ggr,,, så jag kommer hoppa runt här hemma nu hela kvällen tack för det ;)

samt att förartornet har börjat byggats och de kommer bli kalas bra när det blir klart,,

nu så inväntar vi lite regn bara eftersom att vi inte hade någon vattenspridare med oss till banan för att vattna allt som ha paddas satt det får sjunka ner mera och sedan stelna till så väntar vi på moderjord ska göra sitt jobb,,, och tittar man ut genom fönstret hemma hos mig nu i allafall så vad gör det??? JO det regnar :) så det blir kalas det,,

det kommer bli någon helg eller vardagskväll till för att färdigställa förartornet samt att jag ska se till att fixa med med en handvält och köra den på rakan en sista gång,, " satt det blir ännu hårdare"

sen är det bara att gasa,,,
så det närmar sig :-)

men som sagt stort TACK till dom som hjöplte till i dag,, kalas bra jobbat gubbs :)

Mvh
Hasse
RB-Sektionen
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

hasse
Kontakt:

#214 Inlägg av hasse » 21 maj 2011 19:03

fukta ej,,,,, buggy banan lite inte på is om folk tror de,,,
har bara varit väldigt mycke att göra på både hemmasidan med familj och på jobbet så tid har en funnits helt enkelt,,
men igenom en mycket mycket snar framtid så ska ja o pjerre ta oss ut o fixa det sista med förartornet å sen kör vi :-)

// Hasse
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

truckpeter

#215 Inlägg av truckpeter » 23 maj 2011 23:39

Hoppsan

Smurfen

#216 Inlägg av Smurfen » 24 maj 2011 08:53

Tänkte försöka fixa lite på lördag. Bara vädret håller sig bra så det inte spyr ner massa regn..

hasse
Kontakt:

#217 Inlägg av hasse » 17 jul 2011 20:42

OR banan är röjd ännu en gång och förarställningen är typ färdig,, den kommer att försigställas nu i veckan, alltså vecka 29.
kabelrören kommer att läggas nu oxå så snart som möjligt, min semester börjar efter denna vecka så då kommer mycket mer tid att finnas för att färdigställa de sista, men som sagt håll ut för snart är det race premiär :-)
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

hasse
Kontakt:

#218 Inlägg av hasse » 23 jul 2011 16:48

var nere en liten stund i förrmiddags och gjorde klart förarställningen.. den ska målas i veckan men för övrigt så är den färdig.
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

hasse
Kontakt:

#219 Inlägg av hasse » 30 jul 2011 16:48

godag alla goa o glada..

nu är de så att jag ber om hjälp till alla som vill att det ska bli en färdig buggybana..
det är så att efter att ha kollat över banan med fler ögon än mina egna så har vi kommit fram till att det är väldigt mycket som måste göras om, eller snarare sagt så måste det fräsas om och sedan vältas på nytt för att det ska kunna bli körbart för dom klasserna som det är tänkt för, OCH det är inte på det sättet att när vi har gjort allt annat förut fel utan helt enkelt så vart de inge bra och efter de har fått lega nu ett tag och regn har kommit mm mm så har det blivigt massor av gropar som gör att det går knappt att köra på banan,

så det som skulle hjälpa en himla massa är om det är nån med en jordfräs eller traktor minigrävare you name it som kan ställa upp och låna ut eller ta ett par timmar vid banan så kan vi fixa detta. det skulle vara till stor hjälp för annars så är det så himla illa att banan kommer inte att bli klar.
jag har även försökt så tag i Pontus ang frågor om vi skulle kunna hyra på Bozenk men har inte fått någon respons alls.
detta är min enda väg att gå just nu så är det tyvärr,

vore tacksam för någon slags feed back på detta,

tack på förhand
// Hasse
0722 311234
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

truckpeter

#220 Inlägg av truckpeter » 03 aug 2011 20:27

Hej Hasse jag har kollat efter jordfräs på Lantmännen,Rosvalla,Komun,BoZenk ingen har någon jordfräs till vårt jobb! Men du kanske kan kolla med David? Han jobbar där det kanske finns jordfräs att hänga efter traktorn den, Gröna Peter

hasse
Kontakt:

#221 Inlägg av hasse » 08 aug 2011 20:53

banan är fräst i dag, kommer forts'tta i morgon och fräsa lite mer och sen är det bara att börja kratta och kasta sten för glatta livet :)
nu ska jag vila armarna efter ca 5 timmars jordfräs,
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

Smurfen

#222 Inlägg av Smurfen » 10 aug 2011 21:01

Nu får vi hoppas att det blir bra väder fram till helgen. Har ett bilbyte på G men lite tid borde jag hinna med att lägga på att hjälpa Hasse Ekberg med hans projekt fixa buggybana innan vintern. Helgen har ju 48 timmar.

hasse
Kontakt:

#223 Inlägg av hasse » 13 aug 2011 18:18

SKIT BRA JOBBAT I DAG ALLA VI 3 SOM VAR OCH KÖRDE PÅ.
mycket vart gjort o lite är kvar, de tar ja i veckan,,

men som sagt bra jobbat killar,, sträck på er :)
Schumacher Cougar SV2
Speed Passion

Skriv svar